A koronavírus-járvány második hullámának gazdasági hatásai miatt úgy tűnik még nem talált magára a magyar kiskereskedelem, ugyanakkor az online értékesítés és a csomagküldés továbbra is kirobbanó mértékben növekszik – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb jelentéséből.
A KSH január 7-én megjelent adatai szerint tavaly novemberben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 0,8 százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakához képest, az előző hónaphoz viszonyítva ugyanakkor 1,1 százalékkal nőtt.
A gyengébb kiskereskedelmi teljesítmény egyértelműen a koronavírus-járvány második hullámával és az emiatt bevezetett szigorúbb intézkedésekkel függ össze.
A kiskereskedelmi forgalom alakulását ugyanakkor nagyban segíti, hogy az online kiskereskedelem jelentősen erősödött a járvány közepette: miközben a boltokban számos esetben kevesebbet és kevesebben vásároltak karácsony előtt, addig az interneten jóval több termék került a kosárba.
A KSH adatai szerint 2020 novemberében az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 12 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 43 százalékkal bővült, folytatva az évek óta tartó tendenciát.
Így 2020 novemberében az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 1109 milliárd forint volt.
Ebből a forgalomból már cégünk, a Packit is kivette a részét az online kereskedelem elengedhetetlen kellékeinek, a csomagolóanyagoknak a forgalmazása révén.
A Packit ugyanakkor nem csak dobozokat és borítékokat ad el, hanem komplex megoldást nyújt az internetes kiskereskedők számára a csomagolóanyagok perszonalizációjában. Akár már 100 darabtól is egyedi megoldásokat kínálunk, gazdaságos és a környezetkímélő módon. Személyre szabott ajánlatainkhoz kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!