Csomagolási kisokos
Amióta Magyarországon is egyre inkább felfutóban van az e-kereskedelem és naponta webshopok ezrei postázzák vagy szállítják ki más módon termékeiket, a piac elengedhetetlen része lett a csomagolás és a címkézés.
A jó csomagolás több fontos szempontnak is meg kell, hogy feleljen:
- meg kell védenie a terméketa sérüléstől, így csökkentve a visszaküldési arányt
- könnyűnek és helytakarékosnak kell lennie, csökkentve a szállítási költségeket
- hasznos, ha növeli a brand/termék népszerűségét és a vásárlói elégedettséget.
A csomagolás hat alapszabálya
- A termék tulajdonságainak megfelelő csomagolást használjunk!
A jó csomagolás helytakarékos és a lehető legjobban passzol a termékhez. Így csökken az összsúly és ezzel a szállítási költségek is.
- Válasszunk rugalmasabb csomagolási megoldásokat a megszokott helyett!
Van, amikor a kartondoboz a legideálisabb megoldás, de a kisebb termékek esetében, ha lehetséges, válasszunk rugalmasabb csomagolási formákat: bélelt borítékot, kisebb postai dobozt, papírtáskát stb. A vásárlóknak is egyre inkább az az elvárása, hogy minél kevesebb legyen a csomagolási hulladék.
- Válasszunk környezetbarát anyagokat!
A „zöld” csomagolási megoldások alkalmazása elengedhetetlen a környezetvédelem szempontjából, és a cég imidzsét is javítja. Fontos, hogy ne csak a külső csomagolás, hanem az esetlegesen alkalmazott helykitöltő anyagok is újrahasznosíthatóak, környezetbarátak legyenek.
- Tűnjünk ki a tömegből egyedi, brandingelt csomagolással!
Ki mondta, hogy a csomagolásnak csúnyának, barnának és unalmasnak kell lennie? A dobozokat, borítékokat, papírtáskákat a cég brandjének megfelelően ma már színesben is felül lehet nyomni, akár már kis darabszámtól, így garantált, hogy a csomagunk kitűnik a tömegből.
- A multifunkciós ragasztószalag
A ragasztószalagnak, amivel a papírdobozt lezárjuk, nem csak az lehet a feladata, hogy egyben tartsa a csomagolást. Ha szerepel rajta a cég neve/logója, akkor máris hatékony marketing-eszközzé válik, amely nem mellékesen olcsó is.
- Tegyük emlékezetessé a vásárló számára a csomag kibontását!
Nem csak a várt csomag érkezése az öröm, hanem egy megfelelő csomagolás a vásárló esztétikai érzékére is hat. Az igényes megjelenés olyan első benyomás, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.