Blog

Csomagolási kisokos

Packit
Packit
2020.09.29 10:30
Csomagolási kisokos

Csomagolási kisokos

Amióta Magyarországon is egyre inkább felfutóban van az e-kereskedelem és naponta webshopok ezrei postázzák vagy szállítják ki más módon termékeiket, a piac elengedhetetlen része lett a csomagolás és a címkézés.

A jó csomagolás több fontos szempontnak is meg kell, hogy feleljen:

  • meg kell védenie a terméketa sérüléstől, így csökkentve a visszaküldési arányt
  • könnyűnek és helytakarékosnak kell lennie, csökkentve a szállítási költségeket
  • hasznos, ha növeli a brand/termék népszerűségét és a vásárlói elégedettséget.

A csomagolás hat alapszabálya 

  1. A termék tulajdonságainak megfelelő csomagolást használjunk!

A jó csomagolás helytakarékos és a lehető legjobban passzol a termékhez. Így csökken az összsúly és ezzel a szállítási költségek is.

  1. Válasszunk rugalmasabb csomagolási megoldásokat a megszokott helyett!

Van, amikor a kartondoboz a legideálisabb megoldás, de a kisebb termékek esetében, ha lehetséges, válasszunk rugalmasabb csomagolási formákat: bélelt borítékot, kisebb postai dobozt, papírtáskát stb. A vásárlóknak is egyre inkább az az elvárása, hogy minél kevesebb legyen a csomagolási hulladék.

  1. Válasszunk környezetbarát anyagokat!

A „zöld” csomagolási megoldások alkalmazása elengedhetetlen a környezetvédelem szempontjából, és a cég imidzsét is javítja. Fontos, hogy ne csak a külső csomagolás, hanem az esetlegesen alkalmazott helykitöltő anyagok is újrahasznosíthatóak, környezetbarátak legyenek.  

  1. Tűnjünk ki a tömegből egyedi, brandingelt csomagolással!

Ki mondta, hogy a csomagolásnak csúnyának, barnának és unalmasnak kell lennie? A dobozokat, borítékokat, papírtáskákat a cég brandjének megfelelően ma már színesben is felül lehet nyomni, akár már kis darabszámtól, így garantált, hogy a csomagunk kitűnik a tömegből. 

  1. A multifunkciós ragasztószalag

A ragasztószalagnak, amivel a papírdobozt lezárjuk, nem csak az lehet a feladata, hogy egyben tartsa a csomagolást.  Ha szerepel rajta a cég neve/logója, akkor máris hatékony marketing-eszközzé válik, amely nem mellékesen olcsó is.

  1. Tegyük emlékezetessé a vásárló számára a csomag kibontását!

Nem csak a várt csomag érkezése az öröm, hanem egy megfelelő csomagolás a vásárló esztétikai érzékére is hat. Az igényes megjelenés olyan első benyomás, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.